zondag 13 maart 2016

Eerste update van dit jaar

De eerste update van dit jaar lijkt wel een thema te hebben , puur toeval , dat dan weer wel.

Met mijn verjaardag heb ik weer 2 kaarten gekregen met hzz er op 1 van mijn ouders en 1 van mijn schoonouders

De 3de van deze update is een eerste dag envelop met de drie apen op de envelop.Ik vond hem op Ebay . Hij komt van Mary Path uit Engeland

De volgende is een postzegel .Ooit heb ik hem gekocht en bij mijn apenpostzegels.Maar aangezien ik hem nog niet als postzegel in mijn kast had liggen  ( wel op een eerstedag envelop ) heb ik hem een nieuw plekje gegeven

Toen ik pads weer eens op Ebay aan het zoeken was op jaar van de aap bij de postzegels kwam ik de volgende tegen. Het is ook een eerstedag envelop. Deze is uitgegeven ivm het jaar van de aap 2016. Wie weet komen er dus nog meer....
Hij komt van Kevin Colton uit Amerika

Op de site van Emiel zag ik eens dat er ook poststempels zijn met de drie apen er op. Toen ik daar naar op zoek was door te zoeken op Gandhi bij postzegels op Ebay zag ik 2 velletjes met de drie apen en Gandhi er op. Alleen waren ze iets te duur. Net als de poststempel die nog duurder bleek te zijn . Maar op Ebay Duitsland vond ik de postzegels voor een veel schappelijkere prijs .Alleen duurde de verzending een stuk langer als de eerste dag envelop uit Amerika. Hij komt van Dieter Hofelmeier.
Beide postzegels zijn uitgegeven ivm de viering van de terugkeer van Gandhi naar India 100 jaar geleden.De velletjes komen uit de Salomonseilanden en de centraal republiek Afrika







Geen opmerkingen:

Een reactie posten